Monday, November 2, 2009

Incredible India Del 2.

Smykkeproduksjonen. Takket være kvinnen i blått på dette bildet, har det vært mulig for meg å starte smykkeproduksjonen i India. (Og selvfølgelig onkelen min som kjenner henne.)
Padma, et av de vakreste menneskene jeg har møtt! Hun er en sterk, klok og et utrolig godt menneske. Hun har gjort et sterkt inntrykk på meg, og forandret noe i meg. Tanker. Vilje og mot.
Hun var med oss hver dag mens vi var i India, og bare det å ta seg tid til oss, to tullinger fra Norge, når hun til vanlig har enormt betydningsfulle oppdrag, understreker den ro og interesse for andre mennesker hun innebærer! Men vi hadde en gjensidig åpenhet, og det tror jeg man har så mye igjen for, når man møter andre mennesker. Det er så mange som lukker alle kunnskaper inne, og som ikke helt tør å møte andre på et personlig plan. Det er synd...
Men, hovedgrunnen til turen var jo å møte verkstedet som skal stå for produseringen av smykkemerket mitt! Innimellom overfylte gater, inn i trange smug og opp i et leilighetslignende kompleks, befinner disse gutta seg:
Dette ble et veldig godt møte! Selv om de sitter på stråmatter på gulvet, var det kjente, kjære verktøy og omgivelser! Nesten litt vemodig at jeg setter bort "grov" arbeidet, som jeg egentlig liker veldig godt... Men resultaten var kanonbra! Det å se tegningene sine utført i sølv, var et kick uten like! Jeg må ha sett ut som en tulling, men jeg ble bare så utrolig glad! Dette er det mest spennende jeg har gjort, noensinne, så det var en lettelse å se at dette her, det kommer til å gå bra!
Arbeidet er nydelig. Det er håndlaget, noe som gjør hver del unik. Jeg venter en forsendelse i desember, men lanseringen blir i Januar!
Foreløpig har jeg noen få smakebiter når jeg har åpent på Stabburet, ellers må dere vente til Januar med å se hele kolleksjonen ferdig!
Det gjenstår enda masse arbeid! Men mye er klart; fotoshoot, modell, forhandleroversikt, lanserings-stunt og produksjonsplan! Nå mangler bare kolleksjonen!

2 comments:

Fabio Fernandes Cruz said...

nice blog!!

Rachel said...

Helt fantastisk hva du har fått til Line! Så utrolig spennede å følge med på! Gratulerer så masse!!