Monday, April 13, 2009

Inspirasjonskilde 1

Jeg lar meg inspirere av dyktige aktører, som så mange andre. At andre deler av seg selv er viktig for meg for å kunne vidreutvikle egne ideer, få nytt lys på prosjekter osv. Hjernen min jobber alltid når jeg møter mennesker. Jeg elsker å jobbe med personer og lage noe som skal speile dem, så det dukker alltid opp tanker om hva slags smykker de ville kledd eller andre visuelle uttrykk.

En person jeg har veldig sansen for er Joyce Shelton. En dame som har laget en kattefigur med det flotte navnet Picatso, som jeg fraktet med meg hjem fra Usa til Norge, på fanget, for noen år siden. Jeg hadde vært noen dager i Palm Springs og kom over den i en liten morsom butikk. Den er fast inventar i Studioet mitt, og da jeg gjorde om der, fant jeg ut at jeg skulle google kunstneren, og kom over bloggen til Joyce. Jeg sendte en email uten å tenke særlig over det, men ville bare fortelle henne om at jeg satte sånn pris på denne kattefiguren. Så skjedde det noe jeg synes er utrolig flott - to fremmede mennesker som fikk hverandre til å smile! Hun svarte meg og lagde et eget innslag på bloggen : http://joyceshelton.typepad.com/my_weblog/2009/04/a-fan-from-norway.html

Det er ikke så farlig å dele litt takknemlighet, ydmykhet og rose andre for hva de gjør! Jeg ble utrolig glad for responsen og bare det å tenke over hva man kan være takknemlig for, lite eller stort, er så utrolig kraftfullt! Nå var dette her "bare" en porselensfigur, men det at den betyr mye for meg, gledet skaperen, og hvis man setter seg ned og skriver ned hva man faktisk ER takknemlig for - kommer alle mangler og negativitet helt i bakgrunn - der de skal være -og man får en ekstra grunn til å smile!

Jeg starter litt på listen min her, med de "bitte små" tingene, og kanskje du vil dele noe du også? For å påminne alle andre som iblandt lar det gå i glemme boka... :)

- Jeg har en mann som lar meg være meg selv
- Jeg har venner og familie som backer meg opp
- Jeg våkner opp til verdens STØRSTE smil
- Denne smilende 2 åringen tar meg med ut i verden på oppdagelsesferd
- Jeg har en venninne som sender meg meldinger når hun nyter vårsola og er skikkelig glad!

Det er så mange ting som kan gjøre at du føler deg så mye bedre og som ikke kan knyttes til noen negative følelser.

De er mine små skatter :)

No comments: